Seaworld by Night - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu Seaworld by Night - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu

Seaworld by Night

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Haines City

Excuses aan de trouwe lezers dat het verslag van woensdag nu pas op de site staat. Het was gisteravond te laat.

We zijn voor de tweede keer in Seaworld geweest. Handig met zo'n 14 dagen kaart. Eerst thuis gegegeten en daarna naar het avondprogramma. Nog even langs de dolfijnen en de haaien en daarna de avondshow met de orkas. Veel muziek en lichteffecten en splashing orkas. Klapstuk van de avond was Reflections, het afsluitende vuurwerk. Op tijd naar de tribune want die zit 45 min van te voren al vol. Gelukkig is er entertainment met een DJ en chinese acrobaten. Om tien voor tien begint het vuurwerk. Een schitterende son et lumiere met vuurwerk, fonteinen, licht en muziek, zo mooi dat je er bijna emotioneel van wordt (vrouwen en kleine kinderen dan). Marloes heeft de volledige 10 min gefilmd, leuk voor oud en nieuw. De gigantische amerikaanse vlag op de achtergrond, alsof ze het zou hebben bedoeld. De kinderen zaten letterlijk met open mond te kijken, ze vonden het schitterend. Een mooie afsluiting van de avond. Daarna proberen op de gigantische parkeerplaats de auto terug te vinden. Het helpt niet als iedereen de panic knop op zijn sleutel gebruikt, dan staan er nog tientallen autos te loeien.

's middags zijn we nog even naar het stadje Winter Haven in de buurt gereden. Het stadscentrum in de tomtom bracht ons naar een van de meest onaantrekkelijkste straten die ik tot heden in de US heb gezien. Aan het begin van de straat een bord dat er "Prisoners at Work zijn", dat zou zo maar kunnen slaan op alle bewoners van de straat, wat een gaaies. De kinderen hebben nog gezocht naar een zekere Kenneth, die volgens de borden $ 10.000 beloning zou opleveren. Deuren goed dichtgehouden en snel door naar het echte downtown en historisch centrum. Niet meer dan een straatje met kleine baksteen rijtjes huizen met oninteressante winkels. De rest zit in de mall. Toch erg anders dan in Europa.

Langs het water aan Lake Pearce (dat 100 meter van ons huis begint en waar alligators wonen), staan huizen die je eigenlijk niet zo mag noemen. Niet meer dan een vervallen stacaravan, een heel verschil met de huizen in Naples. Wel zijn de speeltjes het zelfde: een paar autos waarvan minimaal 1 grote pick-up, een quad, een boot (of 2) op een trailer en nog wat gemotoriseerd spul.

Ga nu nog wat fotos opladen, dat duurt een eeuwigheid, vandaar dat er altijd maar een paar opzetten.

groeten aan de trouwe lezers, speciaal aan de opas en omas.

• 11 Augustus 2011 - 21:03

Celine:

leuk stukje pap! Het was een top dag! Vooral de avond, was echt heel erg leuk. liefs