22 juli, de reisdag - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu 22 juli, de reisdag - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu

22 juli, de reisdag

Door: mecaf

Blijf op de hoogte en volg Egbert

23 Juli 2011 | Verenigde Staten, Naples

Hee iedereen!
Gister (op 22 juli) gingen we toen eindelijk op vakantie naar florida! Celine was jarig gister, dankjewel voor jullie leuke smsjes! (terug smssen is namelijk een beetje te duur). We vertrokken 's ochtends om half negen uit Son, met de Volvo richting Dusseldorf. Daar hebben we de auto geparkeerd op een parkeerplaats (die al gereserveerd was) net naast het vliegveld, om vervolgens met een busje naar het vliegveld te gaan. Eerst hebben we natuurlijk onze bagage afgegeven (we hadden met z'n vijfen maar 3 koffers, zodat we hier veel kunnen kopen). na de bagage langs de douane, Egbert en Celine gingen piepen bij de poortjes en werden dus extra gecontroleerd, maar we hadden natuurlijk niks bij ons. We waren keurig op tijd (we moesten om 12.10u bij de gate zijn). We hebben dus nog wat winkeltjes gekeken die daar waren en een kopje thee gedronken. Daarna gingen we richting het vliegtuig. Voor Amber en Freek zou dit de eerste keer worden dat ze zouden vliegen, dus dat was natuurlijk wel spannend. 12.40u vertrok het vliegtuig naar Lissabon (daar hadden we een overstap). In het eerste vliegtuig hadden we veel beenruimte, en omdat het allemaal zo nieuw was, was die 2,5 uur vliegen naar Lissabon zo voorbij. Op Lissabon weer voor wat dingen in de rij (extra informatie geven enzo). En toen om half vijf (Portugese tijd) ging het vliegtuig naar Miami! Het was een lange vlucht (bijna acht uur), er was minder beenruimte, we hadden een tv schermpje (maar de films daarop waren echt niet te volgen). Wel ging ook deze reis heel goed, werden wel allemaal al behoorlijk moe. Heel grappig wat je allemaal voor eten krijgt in een vliegtuig! We kwamen om 8 uur Amerikaanse tijd (dus 2 uur Nederlandse tijd) aan op Miami, het regende daar. Eerst natuurlijk weer langs de douane, nog wat vragen beantwoorden enzo. Toen richting de bagage, we hebben er 2,5 uur op onze bagage staan wachten (alle mensen van onze vlucht) want volgens die mensen daar konden die koffers er niet uit door het weer, maar andere mensen (van andere vliegtuigmaatschappijen kregen wel gewoon hun koffers (en dat is toch echt hetzelfde weer). We waren goed aan het klagen (wat alle mensen deden, maar de mensen van Tap (onze vliegtuigmaatschappij) waren niet erg aardig. Uiteindelijk kregen we ruim na elven onze koffers eindelijk. Toen buiten op busje gewacht en vervolgens met dat busje richting de autoverhuur. We voelden de eerste hitte en zagen de eerste palmbomen. Toen we de auto hadden (een grote grijze) reden we naar Naples, dat was nog twee uur rijden. We waren helemaal kapot. We kwamen om 02.15u Amerikaanse tijd (08.15 nederlandse tijd) aan. We waren doodop, wat logisch was, we hadden 24uur achter elkaar gereist. Hebben niet eens echt naar het huis gekeken, maar zijn snel naar bed gegaan. Vanochtend hebben we dat wel gedaan en het is een heel vet huis, mooi zwembad, lekker ruim en modern. 's ochtends hebben we ontbeten met een half klef broodje en een snicker (die we de avond ervoor in een nachtwinkel hadden gekocht). Daarna gingen we inslaan in een grote Wal-mart (grote winkel, de eerste die we hadden was het niet helemaal, maar de tweede wel, we hebben veel ingeslagen (vooral drinken). Het was wel grappig (en beetje nutteloos) maar je kreeg serieus om elk product een plastic tasje, waarom ze dat nou weer doen?? nu even rustig aan bij ons huis! We verwachten hier een top vakantie te krijgen! liefs Celine en tot snel.

• 23 Juli 2011 - 22:34

Oma:

Wat een geweldig verslag!!! Het is hier 1 uur 's nachts, maar ik schrijf toch nog even. Gelukkig is alles goed gegaan en ik hoop dat jullie nu lekker uitgerust zijn en al gezwommen hebben. Is het erg warm of genieten jullie ervan. Hier koud en nu regen, dus ... Zal de volgende keer meer schrijven, maar ga nu maar naar bed. Geniet van alles met elkaar in de zon enz.
    Dikke kus van opa en oma xxxxx

• 24 Juli 2011 - 09:25

Pa En Ma De Jong:

fijn al zo snel bericht te krijgen en
    dat de reis goed verlopen is.
    Veel plezier gewenst en pas goed
    op elkaar
    liefs van pa en ma

• 24 Juli 2011 - 13:53

Ina:

leuk verslag Celine,wat fijn dat we jullie zo kunnen volgen.Het weer is in elk geval een stuk zonniger dan hier. Het is hier koud met veel regen(dat is altijd leuk om te lezen als je in de zon zit) Geniet ervan en ik blijf graag op de hoogte van jullie belevenissen.
    dikke knuffel van Ina

• 24 Juli 2011 - 16:05

Demi:

Hoi Celine (en de rest natuurlijk!!),
    Leuk om te lezen dat jullie het goed hebben met een mooi huis en een mooi land. Hier in Nederland regent het constant, dus daar word je ook niet echt vrolijk van. Wij zijn nu onze tassen in aan het pakken en we vertrekken dinsdag. Mama is heel druk bezig met haar boek, wat heel spannend is want de deadline is al bijna (1 aug.).
    We wensen jullie heel veel plezier en Celine, ik zie je snel weer!
    xxxx, Demi en de rest vd familie.

• 24 Juli 2011 - 19:54

Marjolein:

Hoi allemaal!

Jullie moeten 4 of 5 tasjes bewaren; daar kun je een heel leuk reissouvenir van maken! En Marloes, viel het vliegen mee? Ik hoop van wel. Geniet maar lekker daar, het is hier best goed weer voor november!!groetjes, Marjolein