a magical day! - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu a magical day! - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu

a magical day!

Door: Celine

Blijf op de hoogte en volg Egbert

13 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Haines City

Hoi iedereen!
Leuk dat jullie ons volgen!
Gisteren zijn we naar Disney's Magic Kingdom geweest, het was een hele bijzondere dag! Het is al een heel proces voordat je eenmaal in het park bent: eerst je auto parkeren, met treintje naar ingang, daar kaartjes kopen (helemaal niet druk daar) en daarna nog met een ander treintje verder naar de echte ingang (waar het park begint. Dan kom je meteen in Main Street USA. Dat is een hele mooie straat, met aan het einde het kasteel, waar ook vele disneyfiguren rondlopen! Er hangt een hele leuke sfeer! En het ziet er allemaal heel mooi uit. Magic Kingdom is verdeeld in zeven werelden. Eerst gingen we wat attracties bekijken in het linker gedeelte van het park. Zoals een wildwaterbaan (waar je op het einde in een boomstammetje naar beneden gaat), een op hol geslagen mijnkarretje (soort van achtbaan, ben ik alleen met Amber in geweest), een jungle cruise (door verschillende werelddelen heen, de dieren waren hartstikke nep maar was wel erg grappig!) Daarna zijn we maar wat gaan eten om de drukte voor te zijn. Oja even over de drukte: die viel echt reuze mee, bij meeste dingen hoefde je maar 15 minuten of zelfs minder te wachten! Mensen vinden het blijkbaar toch te warm om in dit seizoen door een park te lopen! Na de lunch zijn de richting een andere wereld gelopen, tomorrowland, het land van de toekomst. We hebben daar in een carousel over het huiselijk leven door je eeuwen heel gezien (was wel leuk maar niet heel bijzonder. Ook was daar een hele leuke attractie waar je met z'n tweeën in een karretje ging zitten, je had allebei je eigen schietpistool en dan moest je op doelen schieten, daarvoor kreeg je dan ook punten, de eerste keer dat we dit deden was mama de beste! Ook werkt dit park met de fastpass, dat is een kaartje die je gratis kan halen bij een attractie, daar staat dan op in welk uur je moet terugkomen bij die attractie en als je dat doet, mag je via een andere rij en hoef je helemaal niet te wachten, super handig dus. Omdat we graag met Mickey op de foto wilde, hebben we daar een fastpass voor gehaald. Vervolgens hebben we nog wat winkeltjes bekeken in de mailstreet en toen begon de parade (om 3uur). Het was een hele leuke/vrolijke parade met alle disneyfiguren. Heel erg leuk om een keer meegemaakt te hebben. Daarna zijn we met Mickey en Minnie op de foto geweest. We hadden ook nog een fastpass voor de attractie met dat schieten, daar waren we nog een keer in gegaan, echt leuk dat je dan zomaar alle mensen voorbij kan lopen! De tweede keer had papa gewonnen. We zijn ook nog naar een 3d film van disney geweest, in ronddraaiende soepkommen, in it's a small world (vergelijkbaar met Carnaval in de efteling). We hebben tussen door ook nog een keer een lekker ijsje gegeten. Rond 6uur ging het ineens heel hard regenen! Nadat we nog even rond hadden gekeken in dit mooie park, besloten we om te gaan, we hadden het meeste gezien! Door het weer kan je niet meer met treintje naar de ingang, maar moest je met je boot, maar dat moesten meer mensen dus dat was wel even wachten! Het was a magical day om nooit te vergeten!
Heel veel liefs Celine

• 13 Augustus 2011 - 15:36

Oma:

Wat een leuk verhaal, Celine en dat die mama zo goed kan schieten!!! Jullie maken dus wel van alles mee he, prachtig. Hier weer koud en regen, dus misschien als jullie thuiskomen, dat wij dan nog een beetje zomer krijgen.
    Nogmaals geniet van de laatste dagen en tot gauw. Dikke kus van ons, oma

• 13 Augustus 2011 - 17:37

Opa En Oma De Jong:

Een drukke dag hebben jullie gehad,maar het zou jammer zijn als jullie dit park niet bezocht hadden.
    Ik las, dat jullie dagboeken bij houden;
    wij zijn benieuwd.
    Geniet nog maar even van het mooie weer; ik heb zojuist de verwarming omhoog gedraaid.
    Veel liefs