Rood op Barefoot Beach - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu Rood op Barefoot Beach - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu

Rood op Barefoot Beach

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert

31 Juli 2011 | Verenigde Staten, Naples

Het was heet vandaag. Hoewel de thermometer met 34 gr Celcius maar 2 graden boven normaal stond, voelde het als WARM.

Een mooie dag dus voor het strand. Na een rustig ontbijt met pancakes, jus en koffie klomen we in de auto (een dodge journey 2.4, 170 pk, veel herrie weinig power) en togen voor de tweede keer deze week naar het mooiste strand: Barefoot Beach. Het was er iets drukker dan normaal vanwege de zondag, maar het water leek groener/blauwer dan normaal. De meeste $ 1-3 million huizen en condos aan de weg naar het strand staan leeg, out of season. De tuinmannen blijven het gras overigens wel netjes maaien.

Op het strand blijven onze drankjes mooi koud dankzij het ijs in de koelbox. De catering was dankzij broodjes van de Publix ook weer prima verzorgd. Met een gehuurde kano peddelen we om de beurt op zee. Leuk. We blijven wat langer op het strand dan normaal. ALs we rond half vier weer richting huis gaan, merken we dat we behoorlijk zijn verbrand. Met name de oudste twee dames in ons gezelschap zijn rood op benen en rug. 's Avonds zoeken ze wat verkoelends in de apotheek. Het dikke en domme wicht in de winkel kan nog net praten, maar dan houdt het ook op. Een aardige man, weet raad: planten uit zijn tuin gaan helpen. Hij scheurt naar huis in zijn 300M en is na twee minuten terug met een zskje met takken.Thuis het sap erop gesmeerd, het lijkt te helpen.

Eten doen we in een Italiaans restautant. Eten is prima, iets aan de zware kant. Op de amerikaanse efficiente wijze staan we na 1.20 uur weer buiten, terwijl we toch rustig hebben gegeten. De kinderen vinden dat de ober niet bijzonder zijn best heeft gedaan, hij krijgt dan ook "maar" 15% tip.

Na het eten zien we dat het buiten heeft geregend. Maakt het net een paar graden koeler. We gaan naar de Pier van Naples voor de Sunset. Het is bewolkt, maar toch erg mooi. Kinderen krijgen nog een ijsje op de chique 5th Avenue.

Onderweg naar huis nog even tanken voor de reis naar Haines City morgen.

We zullen Naples missen, het is mooi hier.

• 01 Augustus 2011 - 06:56

Oma:

Wat maken jullie allemaal mee. Geweldig hoor. Vandaag dus de reis richting Orlando met alle pretparken. Goede reis en hopelijk hebben jullie het daar ook naar de zin. Het blijft hier herfst. Pa stapt net op de fiets, het schijnt 3 dagen mooi te worden en dan is het weer mis. Ik ga straks voorlezen in de Vloed, dus ik moet opschieten. Het waren weer leuke foto's ... Freek met zijn mooie t-shirt. Prachtig. Veel plezier en blijf maar een beetje uit de zon, wat verbranden is niet leuk!! Liefs, Oma