Orlando International Drive - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu Orlando International Drive - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu

Orlando International Drive

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Haines City

Pas om 10 uur aan het ontbijt vanochtend, we hebben allemaal lekker uitgeslapen. Daarna wat gezwommen en gelezen. De poolman kwam nog langs. Hij vertelde dat er in ons straatje 17 huizen staan met Nederlandse eigenaren. Het is nu rustig, laag seizoen, slechts 3 huizen zijn deze week verhuurd en dan wonen er nog een aantal amerikanen permanent. Ook de friese familie Fokkinga heeft hier een huis, leuk als die zich voorstellen aan amerikanen ... In de winter (het seizoen) is alles verhuurd en zitten er in dit straatje veel Canadezen.

Na de lunch rijden we naar Orlando. De afstand is toch wel langer dan we dachten, ongeveer 40 miles, maar in km is dan volgens de tomtom toch 70. Zo'n 3 kwartier rijden over prima wegen maar toch.

Marloes en Celine zetten we af bij de chique Mall Millegnia. Zij gaan op zoek naar spijkerbroeken e.d. en slagen ook voor zichzelf. Een lengtemaat voor mij is hier tot heden onmogelijk te vinden. Taille maten gaan tot in het oneindige. De Mall staat aan de noordkant van Orlando's International Drive, een straat van een kilometer of 10 waaraan veel restaurants, giftshops, de grootste McDonalds ter wereld, en een groot aantal attracties. Stukken van de straat zien er nogal "sjebbie" uit met al hun uithangborden en ranzige restaurants.

Halverwege de straat staat Wonderworks, een op zijn kop museum met leuke hands-on experimenten, een simulatie van een aardbeving en een hurricane. Terwijl C en M shoppen gaan wij hier naar toe. We proberen alle drie een spaceshuttle te landen in een simulator, we crashen allemaal. Voor de 4d cinema en touwklimmen is het te druk.

Eten doen we ook aan de drive bij Bahama Breeze. Een drankje op het terras buiten met steel drums artiest. Het is net vakantie. Eten is redelijk maar niet super. Vooraf uienringen (ongeveer 30) krijgen we nog niet half op. Rest van het eten is best vet. Gelukkig komen de kinderen met hun gratis refills niks te kort. Voor $ 2.59 slokken ze ieder 3 grote Sprites and Cokes weg. En dat terwijl ze thuis 1 glasje fris mogen als we uit eten gaan.

Het plan is om hierna te gaan midget golven bij een van de "fake" banen aan de drive. Donkere wolken breken open en het begint erg hard tropisch te regenen. Na 25 min schuilen in een sport shop mag ik de oversteek van 25m wagen naar de auto. Drijfnat in 5 seconde, dat kan zomaar in een tropische bui hier. De regen stopt niet. We kopen nog een paar stars en sripes en "call it the day". Bijna thuis doen we in Haines City nog een paar boodschappen bij de Walmart. Geen probleem om 21.45 op zaterdag.

Nu thuis op de bank met en Budweiser. Weltrusten.

O=

• 07 Augustus 2011 - 08:39

Nienke:

Hee allemaal!
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben! Wat een leuke foto's hebben jullie! Wij hebben ook een hele leuke vakantie gehad, veel plezier nog!
    xxxxxxxxx

• 07 Augustus 2011 - 17:44

Opa En Oma De Jong:

een berichtje vanuit een "nat"nederland.
    Gelukkig niet zo'n buien als bij jullie.
    Jullie zijn best ondernemend; enfin
    nog méér te vertellen thuis.
    Maar goed, dat jullie veel gaan bekijken;
    met zijn vijven naar Amerika zal wel
    niet zo gauw meer gebeuren toch ?
    Geniet nog maar lekker.
    veel liefs.