Miami - Laatste dag - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu Miami - Laatste dag - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Egbert de Jong - WaarBenJij.nu

Miami - Laatste dag

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

De laatste dag. Na 3 en halve week is hij er dan toch. De koffers zijn snel gepakt (eentje meer dan op de heenreis) en keurig onder de 20 kg. Ontbijtje en daarna laatste ochtend zwemmen bij het het huis. Rond 12.00 zeggen we de Golf Aire Boulevard gedag en rijden de 350 km naar Miami.

Eerst een stuk binnendoor, veel prairie achtige vlakten, er wonen hier ook nog indianen. De cowboys zitten niet meer op een paard maart hebben gewoon een flinke trailer met koeien achter hun pick-up. Een uur lang zien we geen enkel huis en passeren alleen een hengsten fokkerij en rodeo. Na ongeveer 1.5 uur komen we langs het hoogtepunt van de reis. Hier hebben we de hele vakantie naar toe geleefd: De historical site van omgeving; de kruising van Yeehaw Junction. Een oude kippenschuur die bijna instort. gelukkig regent en bliksemt het zo hard dat we meteen kunnen doorrijden.

Verderop eten we een big mac bij de McD, pas de tweede keer deze vakantie bij dit klasse restaurant.

In de loop van de middag zijn we in Miami Beach. Een ritje over de bekende Ocean drive. Auto parkeren en daarna een loopje over de bekende promenda. Het is allemaal wat minder Miami Vice dan verwacht. Veel drukke kroegen en restaurants. Het zou zo maar een spaanse kustplaats kunnen zijn.

Na een hapje eten, een ijsje en wat laatste inkopen zit het erop. Om 19.15 uur leveren we de auto in bij Dollar. De Sun Pass optie van $85 hadden we niet hoeven doen. Alles bij elkaar hebben we de $ 30 tol niet gehaald. Totaal toch nog zo'n 2100 miles (3900 km) gereden.

Inchecken, bagage afgeven en douane duurt alles bij elkaar zo'n uur. Om kwart over 11 vertrekken we met een kleine vertraging uit Miami. De vakantie in Amerika zit erop.....